Isnin, 28 Januari 2013

Kesedaran itu indah bukan? ^_^

Assalamualaikum buat pembaca sekalian...,,
Moga kalian dalam barakahNye ye..

Bila difikirkan kembali hidup ni mampu melalaikan bukan?
lagi-lagi kita golongan yang berdarah muda,, mudah terjebak dengan sesuatu malah juga menyesal dengan nye selepas melakukan nya.. tapi hakikatnya tetap ulangi nya.. huhu..

Buat diri amar sendiri yang hidup di dalam dunia sosial perhotelan yang mana di kelilingi dengan maksiat, tutur kata lucah golongan staff, arak, glongan munafik.. keadaan ini kadang membuatkan hidup amar umpama roda, kadang - kadang sedar dan kadang-kadang hanyut.. dengan keadaan sedemikian beberapa perkara sering bermain di fikiran amar,,,

Macam ne amar nak survive nga semua ni?
Inikah takdir amar? apakah yang menanti amar di masa hadapan kelak?
kenapa amar tersalah masuk persekitran ini?

Hanya Allah je punya jawapan untuk semua ni,, perhitungan dan percaturan adalah  indah dan penuh hikmah,, mungkin ini semua adalah percaturan dan ujian buat ku.. adakah aku mampu lulus dan grade hanya sebagai sorang student atau aku grade sebagai sorag khalifah yang bakal menjadi imam untuk masyarakat..



Istiqamah padaNya saje la mampu amar buat bagi mengelakkan segala kelalaian agar nama Allah tetap terparut rapi di dalam hati.. Alhamdulilah semakin hari semakin dekat amar rase dengan Nya. ber'dating' denganNya adelah yang terbaek. leh manje-manje.hehe.. Syukran Ya Allah atas ketenangan ini.. moga aku mampu merasakan Halawatul Iman yang diimpikan oleh seluruh umat islam..

Akhir kata buat teman-teman pembaca sekalian...
Pena ditutup dengan nukilan hadis.

Rasulullah bersabda bermaksud: “Berbahagialah hidup di dunia bagi orang yang mengumpul kebajikan untuk bekalan hari akhiratnya, sehingga dia memperoleh reda Tuhannya. Dan celakalah hidup di dunia bagi orang yang dipengaruhi oleh dunia, hingga dia terhalang daripada (mengerjakan) amalan untuk akhiratnya, dan lalai untuk memperoleh reda Tuhannya.” Hadis riwayat al-Hakim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan