Isnin, 7 Januari 2013

Aku hanya menunggu petunjuk Mu Ya Allah..

 Masa demi masa berdetik tanpa henti sehingga kita tidak sedar betapa cepat nya masa berlalu, bermacam-macam telah aku hadapi semasa belajar di Uitm~ sekarang sudah hampir ke penghujung semester 6... Makin cepat masa berdetik semakin kebingungan tentang hala tuju aku selepas diploma ini.

Ya Allah bantula diri ku untuk menetapkan hala tuju hidup ku, perlu ke aku sambung belajar bidang ini? atau haruskah aku tukar bidang yang lebih baik? Ya Allah kepada Mu semata-mata tempat aku memohon petunjuk dan hidayah.. 



Tentang diri aku pula bagaimana?? 
who should i be in future?? 

semuanya masih kabur..huhu

tentang jodoh?
hm,,,darah remaja masih menular dalam diri amar, sebagai sorang remaja yang masih mentah, sudah semesti sering memikirkan tentang jodoh,, yup! sejujurnya aku mengakui aku sejak dulu lagi mengharap balasan hati dari seorang insan ciptaan Allah yang amat indah sifatnya sehinggakan mampu menlembutkan seuah insan yang berhati batu ini..  

Tapi sejak kebelakangan ini aku sering terpikir akan satu perkara,, LAYAKKAH AKU UNTUK NYA??
bila dipikirkan balik, die terlalu baik buat ku sedangkan aku hanya insan yang sentiasa hanyut and lalai dengan duniawi.. bagi amar, buat masa ini aku sedar yang ini hanya lah sia-sia, sepatutnya aku harus mencari cintaNya terlebih dulu,, walau pape pon.. Maaf buat si insan yang umpama bidadari syurga yang bernama 'N'.. sama-sama lah kita mencari cintaNYa ye.. MOga Allah temukan kamu dengan khalifah yang mulia.. sama- samalah kita mencari redha nya.


Ya Allah sesungguhNya aku haus akan kasih sayang, Aku haus akan cinta dan kasih sayang dari Mu, bimbing la aku, tunjuk kan la daku akan apa yang terbaik buatku. sesungguhnya Kau Arrahman dan Arrahim..


1 ulasan:

  1. Kadangkala Sukar Untuk Membuat Keputusan Yang Melibatkan Kehidupan Yang Akan Datang. Walau Kita Merasa Sentiasa Tidak Layak Atau ape pun Alasan Mungkin Kita Tidak Akan Pernah Dapat Apa Yang Kita Mahukan Dan Yang Kita Selalu Doa. Kebahagiaan Itu Terletak Pada Diri Kita Untuk Membentuk, Kita Mesti Berani Membuat Keputusan! Sukar Mana Yang Kita Rasai, Setiap Detik mahupun Setiap Nafas DIA Sentiasa Membantu, DIA Yang Mengerakkan Hati2 Kita, DIA Sentiasa Memberi Jalan Cuma Kita Yang Kena Berani Melangkah. ^_^ (HN)(Sekadar Perkongsian)

    BalasPadam