Jumaat, 11 Januari 2013

Apabila jiwa ku umpama angin..

Assalamualaikum para pembaca yang dirahmati Allah,
Moga kalian sentiase berada dalam kedudukan beribadah kepadaNya..

 Alhamdulillah. Di izinkan oleh Nya untuk amar mengukir slot luahan kali ini tentang sesuatu yang kadang-kadang kita semua hadapinya..

Setiap orang sudah semestinya ada kekhilafan yang dilakukan dalam hidup kan? Yup!! same goes to me, im also used to made many mistake in my life ( waaaaaaa~ speaking gitu! hehe ).. biasalah kita kan manusia yang normal yang memang tidak mampu lari dari kesilapan.. Tapi semestinya kita suatu ari nanti akan rase menyesal dan ingin bertaubat?? betol kan??

Naluri kita sebagai manusia ni sentiasa mudah lalai, hanyut dan leka apabila hidup kita ni sentiasa di kelilingi dengan keduniaan,, even sometime kita sampai lupa sape Pencipta..huhu..

Sejujurnya amar sendiri sentiasa ingin mencari kebaikan malah cuba sedaya upaya untuk menanamkan serta memparutkan kalimah ' LA ILA HA ILALLAH' di dalam hati supaya walau setiap langkah yang kita ambil kita x kan lupa namaNya.. Sering ingin bertaubat dan tekad untuk melawan keduniaan tatkala diri semakin lalai.Tapi.........................................................



Amar juga sering melakukan apa yang mampu mendatangkan kemungkaranNya. Jiwa ku seperti angin, kadang-kadang aku taubat dan membenci perbuatan yang mendatangkan dosa padaNya tapi hakikatnya amar juga melakukannya. Aku sering bertaubat tapi pada masa yang sama aku juga sering mengulangi kesilapan aku tersebut....



Ya Allah adakah aku bermain dengan taubatMu??
YA Allah tunjukkan la apa yang terbaek buat Ku, bimbing aku dan tekadkan la hati ku setekad-tekad keluarga Sumayyah mempertahankan agamaMu, sesungguhnya nama ku AMMAR YASIR itu berasal dari ahli keluarga Sumayyah yang merupakan keluarga syahid yang pertama..
Kuatkan la iman ku agar aku mampu martabatkan agamaMu di dalam hidup ku..

amin.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan