Selasa, 25 Oktober 2011

Keliru oh ku keliru.

Keliru amat ku keliru,, apa sebebnarnya yang aku nak dalam hidup aku,, setiap aku buat mesti x kna dgn hati aku.. Mana arah tuju aku sebenarnya?? aku pun x mampu nak jangka apa yang Allah aturkan untuk aku.. setap bnda msti ada yang x kna,,

 Hal melibatkan perasaan aku ni pon aku x faham,, apa yang hati aku nak sebnarnya,, ingin kan orang lain tpi aku sedar diriku hanyalah bertepuk sebelah tangan je.. bab kata orang btepuk sebelah tangan sudah smstinya xkan brbunyi kn,.. harapkan orang len ambik berat terhadap ku tapi len plak jadinya,. orang len lak yang lebih menghargai aku...pelik2.. sungguh aneh ye perihal dunia ni..itu dari segi perasaanla..

 Dari segi hala tuju hidup aku plak aku pon kurang pasti,, aku berada dalam bidang perhotelan tp aku x sgka bgitu dasyatnye dugaan nye dan terlalu sukar untuk aku mendapat redha dan berkat Allah.. mmg la berkat Allah ada di mana2 kn tp ada kah di tempat aku brtugas skrg?? dkelilingi wine, arak dan terlalu rmai prempuan yg pkaian nye x ckup kain.. Payah sangt ke nk jaga aurat ni??.. Wahai kaum Hawa jagalah aurat mu elok2 ssungguh nye kaum Adam suka pada prempuan yg pndai mnjga perihal dirinya.. sebagai contoh, jika kita diberi peluang untuk memilih pisang yang dah dibuka kulitnya dengan yang belum dibuka kulitnya, mana mgkin kte akan pilih pisang yang dibuka klitnya kn?? sudah smstinya kita akan mmilih yang blum dibuka...
 then, perihal pergaulan.. kenapa msti perlu ke arah maksiat klu nk stay dlm bdang ni?? Kuatnya dugaan yg Allah bgi.. Hari2 aku d uji tapi alhamdulilah aku masih mampu berepegang teguh pada kesucian islam.. Tapi mampu kah aku utk tempuhi semua ini..huhu.. Moga Allah perkuatkan la iman ku..

  Ya Allah tunjukkan la apa yang terbaik untuk ku dari semua segi termasuk la perasaan dan juga hala tuju hidup aku,,Hanya pada Mu aku memohon, Sesungguhnya Kau la Maha Pengatur Sekalian Alam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan