Selasa, 19 Mac 2013

Hidup ini xkan lengkap tanpa dugaan.

   Sudah sekian lama blog ini tidak bertulis, ahirnya pena mula bertulis.hehe

     Alhamdulillah akhirnya berahir sudah kehidupan diploma ku,, Detik demi detik ku hitung untuk mengakhirinya.. Tapi sesuatu pula menghantui fikiran ku.

DI MANAKAH HALA TUJU KU SETERUSNYA??

   Mungkin di sini akhirnya hidup ku sebagai seorang bidang chef atau mungkin tidak?
huhuhu.. kekonfiusan melandaaa.............................

  Tetapi di Kuantan aku mula sedar agar kepentingan duit sekecil 10sen, biasalah hidup tanpa tanggungan dari mana- pihak hanya semata-mata dari ibu bapa.. tapi sampai bila aku nak bergantung pada diorang?????

  Demi mengurangkan bebanan diorang, sesudah tertutupnya buku praktikal aku mulai mencari kerje sambilan sementara menunggu panggilan seterusnya dengan bekerja sebagai buruh kasar. perit kerjanya memang x terkira tapi alhamdulilah. dengan hasil darinya aku mampu merasa nikmat dunia yang Allah berikan.tetapi di atas faktor kesihatan aku terpaksa berhenti. apakan daya kudrat ku jugak harus di simpan utk kerja amal ku sebgai sorang jurulatih seni silat utk 4 buah gelanggang.

  sekarang aku tengah memerah keringat untuk menghabisi peperiksaan akhir untuk diploma ini.. selesai je aku kemungkinan bekerja sebagai staff di sebuah carwash untuk mencari belanja lebih demi menampung perbelanjaan harian..

YA ALLAH PERMUDAHKAN URUSAN KELUARGA KU, LIMPAHKAN KESEJAHTERAAN BUAT ABAH KU YANG SERING SAKIT. KUATKAN LA KESABARAN IBUKU AGAR MAMPU MENJADI PENGUAT BUAT KAMI SEKELUARGA. MURAHKAN REZEKI KAMI.AMINNN..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan