Ahad, 28 Ogos 2011

Peraturan Allah atau Peraturan Manusia?

Sedih~sedih~sedih~~!!
Memang jelas ternyata hukum akhirat makin di abaikan,, sedih dan sebak bila mengenang perihal ni,, rase takut mula menyelami diri ini,, mana tidaknya,, umat manusia sekrang trpksa akur akan hukum dunia sehinggakan terabainya darjat dan nilai sesebuah agama,,, nape dunia ni begitu kejam,, x pndai bersyukur ke mereka dengan apa yang Allah S.W.T berikan selama ini..

Idea aku untuk statement ni mula tercetus apabila sahabat baik aku terpaksa membuang ssuatu darjat islam yang paling tinggi demi mencari ilmu dan pengalaman di dunia,, sepatutnya pihak luar atau pihak agama lain haruslah hormati akan status agama islam di negara ini,,tapi sebliknya yg berlaku.. umat kita dah mula ditikam secara perlahan2... Nauzubillah Ya Allah,,aku ase sedih melihat sahabat ku itu,, dulu x di nafikan die ni bg aku seorg yang agak bebas la jgak walaupun aku x kenal sangt die masa 2 tp dia dh berubh n dh mulai mnjd seorg mnusia yg sejati yakni berpegang teguh pada Agama,, tp agak sebak di dada apabila beliau terpksa kembali kepada drinya yang lama,, Ya Allah Kau hindarilah sahabat ku itu dari segala kemungkaran Mu Ya Allah,,ssungguhnya kami amat takut pd kemungkran Mu,, lindungi la beliau walaupun di mana beliau berada,,jauhkan la musibah kpdnya,, ssungguhnya aku amat menyayangi seperti mana aku menyayangi darah dagingku sendiri,,ssungguhnya Kau lah Maha Melindungi dan Maha Mendengar.. Amin2 Ya Rabbal Alamin..

2 ulasan:

  1. T_T huuwaaa~~
    mekaseh ammar... doakan yang terbaek untuk aku yew... sebak aq bace (terharunye)... menitis gak air mata nie...
    walau mereka cuba mengubah cara berpakaian kita... tak mungkin boleh mereka ubah agama kita...
    ya ALLAH~~ lindungilah kami dari seksa api neraka...
    T_T <--- still crying...

    BalasPadam
  2. always remmber~!! wlau ape pon bnde kte buat atau dpksa buat atau seumpamanya,, berpegang la pd Islam sbg AdDin.. tegaskan yg aurat is the first things yg mmbezakan kte dgn agama laen.. be proud about that k.. amar sntiase doakan yg tebaek utk mila..

    BalasPadam